Wednesday, March 24, 2021

BBM 3410-2021- MINGGU 1A

Hai semua pembaca blog. Konnichiwa ! Ini merupakan penulisan blog pertama saya ๐Ÿ˜‚






Salam sejahtera, sebelum saya mula penulisan blog saya, izinkan saya perkenalkan diri.Nama diberi Dinesha Samy ( 203931).Telah dilahirkan pada 25 october 1997 di Hospital Besar Ipoh.Saya merupakan anak sulung daripada 2 adik beradik (dua orang perempuan).Berumur 24 tahun.Bagi latar belakang pendidikan pula,buat masa ini,saya menuntut di Universiti Putra Malaysia (UPM).Merupakan pelajar tahun kedua bagi kursus bachelor sastera ( bahasa dan linguistik melayu).Sebelum memulakan pengajian saya di UPM , saya  telah mengikuti kursus diploma pengurusan pelancongan di Politeknik Sultan Idris, Sabak Bernam selama 3 tahun.Saya telah mempelajari asas pengurusan pelancongan serta rekreasi air dan darat๐Ÿ’ฆ.Dari situ, saya telah pelajari banyak pengalaman baru serta kemahiran baru.Pada awalnya, agar sukar sebab bukan semudah itu disebabkan saya tidak terbiasa dengan rekreasi air dan darat.Untuk rekreasi air dan darat,kita perlukan jiwa kental dan sifat berani mencuba๐Ÿ’ช๐Ÿ‘€.Oleh sebab itu, saya telah melatih diri saya untuk mencuba serta beranikan diri dan akhirnya saya berjaya habiskan diploma saya dalam jurusan pengurusan pelancongan pada tahun 2018.Pada masa yang sama, saya juga mempunyai minat dalam bahasa melayu sejak bangku sekolah lagi.Disebabkan minat saya mendalam itu, saya telah mohon untuk mengikuti bachelor sastera ( bahasa dan linguistik melayu ) di UPM.Itu sahaja bagi pengenalan diri, terima kasih untuk perhatian ye :)



No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

  1. BIODATA DIRI  2.  CERITA SOSIAL 1  3.  PENDEKATAN ANALISIS WACANA  4.  NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK  5.  ASAS GRAFIK MUDAH  6.  ASAS GRAFIK ...