Monday, May 31, 2021

BBM 3410 - 2021 - MINGGU 8 - VIDEO SETEMPAT

 Rujukan : Normaliza Abd Rahim (2019). Multimedia dalam 

Bahasa. Serdang: Universiti Putra Malaysia. 


Hai semua,  saya telah menyediakan satu video berkenaan video setempat.Video tersebut tidaklah lama sangat.Disebabkan kita masih dalam PKP dan tidak dapat menyambutnya secara besar-besaran.Jom tonton video yang saya telah hasilkan.


https://youtu.be/RxEGZmEM_uY



Langkah-langkah menyiapkan video setempat 


1. Saya telah memilih lokasi untuk rakaman tersebut.

2. Saya telah menyusun barang persiapan hari jadi anak saudara.

3. Menletakan barang2 seperti coklat,kek,gula-gula di atas.

4.Seterusnya saya telah mulakan rakaman.Tidaklah terlalu gonyang.

5.Disebabkan tidak ramai yang hadir,dan suasana majlis tersebut tidaklah meriah sangat.Saya hanya merakam video tersebut dengan masa yang singkat.

6.Saya juga ada memberi sedikit penjelaskan pada rakaman video tersebut.

7.Kemudian saya telah edit video tersebut menjadi satu video.


Bukti Kehadiran Minggu 8




No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

  1. BIODATA DIRI  2.  CERITA SOSIAL 1  3.  PENDEKATAN ANALISIS WACANA  4.  NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK  5.  ASAS GRAFIK MUDAH  6.  ASAS GRAFIK ...